Trafikkaos!!!

 


Igår kväll gick jag ut och skottade runt bilen och gjorde den startklar inför dagens frissbesök. Jätteskönt att bara kunna sätta sig i bilen och dra iväg eftersom vi skulle åka 08:45 för att komma i tid... trodde vi.
  Det började bra... upp innan klockan ringde, prata lite med katterna och hunden, in i badrummet med sällskap av katterna, in i duschen, ut ut dushen, in i köket och diska av gårdagens använda tallrikar och bestick, på med vattenkokaren, på med kastrull med vatten och koka köttfärs till djuren, göra frukost till mig och djuren, göra kaffe till kärleken, in och väcka kärleken som fortfarande trynar sött i sängen, på med kläder o annat som behövs för att man ska slippa åka dit för förargelseväckande beteende när man kliver utanför porten, kärleken går ut med hunden... sen är allt klart för avfärd.
  Det går super, bilen startar utan krångel, vi kommer ut från parkeringsfickan, svänger ut på gatan, trafikljus, vidare ut på Örbyleden, trafikljus, trafikljus, Huddingevägen, trafikljus, in i tunnlarna, stopp...STOPP!!! Fan!!!
  Vi hade hunnit köra 5 min innan det stod still i trafiken: Vi kröp fram 5 meter, stopp, 10 meter, stopp, 3 meter, stopp... osv osv... Harre gu', efter 10 min hade vi nog kommit 100 meter och inte ens kommit in i tunnlarna.
  Hade jag vetat detta hade jag kört via Årsta och sen vidare via "bakvägen" till 222:an, men nej... det visste vi ju inte...
  En resa som i vanliga fall tar 20-30 min, beroende på omständigheter, tog en timme och femton minuter... 1.15!!!! En timme och femton förbanskade minuter satt vi i bilen och självklart så blir man så kissnödig så man tror att man håller på att drunkna... man ser guldfiskar, som kärleken brukar säga.
  Halt var det också, så jag kunde inte gasa på heller, däcken släppte faktiskt ett par gånger och då har man inte lust att dra på och riskera hamna där man egentligen inte ska hamna med en bil.
  Men till slut så var vi ändå framme, 1 timme och 30 min sena, och gjorde frissan stressad... Stackarn säger jag bara...
  Det vara bara att hiva av sig ytterkläderna och sätta sig i friss-stolen och köra på.
Jag = färgning, slingning och klipp.
Kärleken = färgning - två färger och klipp.
  Jag är djupt impad av frissan - som också är kärlekens syster - som på kortare tid kunde fixa till kalufserna på oss båda OCH jag är supernöjd med resultatet... nu har jag eld i håret :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0